top of page
  • Jelena & Lara

Mars sammanfattning!

Imorgon är det april! Mars har varit en sjukt intressant månad för oss, vilket är en av de större anledningarna till att blogg inläggen dröjt som dom har. Vi har båda varit upptagna med de individuella projekten; Lara inne på labbet och jag inne på sjukhuset. Efter 5 veckor VFU ska jag nu försöka sammanställa den datan jag samlat på mig och orientera mig därifrån. Det har varit svårt att hitta relevant data för mitt examensarbete då inte allt här finns digitalt. Jag har manuellt fått leta efter patienter och undersökningar, så långt bak som 2016, för att hitta tillräckligt med värden, då de ej har någon databas för de patientfall jag söker. De är inte heller lika regelbundna med mätningarna som tas under EKO undersökningarna, speciellt höger sidiga mätningar. Många gör lite som dom vill - ibland hittar jag TAPSE mätningar och ibland inte.


Vi har även spenderat mer tid utomhus de senaste veckorna i och med det fina fina vädret. Dublin är verkligen en helt annan stad när solen tittar fram.



















Förra helgen spenderade vi lördagen i St Stephen's Green och solade, därefter unnade vi oss lite sötsaker och köpte även hem en bukett blommor till vår nya vas. På kvällen mötte vi upp gänget från universitetet och deras andra kompisar som vi lärt känna, super trevligt!



















Även en och annan bok har lästs ut i mars månad! Skulle starkt rekommendera boken The Push av Audrey Audrain.



bottom of page