top of page
  • Lara, Lab. med

Update

Hej bloggen! Det var ett bra tag sen och det beror på att det varit fullt upp här. Ska inte sugar coata det men både jag och Jelena har varit väldigt stressade och känner oss rätt överväldigade med allt till och från. Till att börja med så lägger ex- arbetet oerhörd press på oss, våra handledare är oklara och saker kan vara betydligt mycket bättre organiserade än vad de är.

Vi har även börjat bli lite ledsna över att åka hem till Sverige igen.. Don’t get me wrong, såklart saknar man sina nära och kära men that’s about it om man ska vara ärlig. Vi har det så otroligt bra här och trivs så bra ihop och det känns bara fel och onaturligt att inte vara här eller att bo tillsammans osv. Jag försöker tänka på det ur en positiv synvinkel, att vi verkligen inte vill hem är ett klart bevis på hur mycket vi trivs här och hur bra vi har det.


Vi har träffat så härliga människor här som vi inte förväntade oss och delat upplevelser som jag vet att vi kommer kolla tillbaka på och som kommer göra oss helt varma om hjärtat. Innan jag kom hit hade jag 0 förväntningar på labbet här, jag trodde jag skulle vara ensam och bara göra min grej. Men nu är jag här tre månader senare, med en hel grupp nya vänner som jag tycker om så himla mycket och som har berikat vår upplevelse i Dublin på ett sätt som ingen av oss förväntade sig.


Slut på snyfthistorian, en till lär komma sen när det är slut på riktigt. Nu ska vi sova och sen imorgon gör jag min sista analys på labbet. Flödescytometri är på agendan, lets goooo


Hejdå, kram kram



bottom of page