top of page
  • jelenak9

Familjen på besök!

Förra veckan hade jag familjen på besök här i Dublin! Sedan ungefär 1 månad tillbaka visste jag att min fina mamma skulle hit och hälsa på, fick dock en överraskning när jag gick ner till porten för att möta henne och fann min morbror och kusin där nere med henne. Det var en sån obeskrivlig lycka att se dom alla efter så många veckor. Dom visste redan innan att jag och Lara hade ett extra rum här i lägenheten, så vi skulle alla få plats här. Dom landade söndag morgon och äventyret tog start direkt. Vi började lätt med att visa dom runt Dublin. Första stoppet var Christ Church, som endast ligger ca 5 min från där vid bor.


Därefter fortsatte vi ner mot Dame street och svängde förbi Dublin Castle. Inträde kostade en del och vi bestämde oss för att fortsätta istället för att stanna där och titta runt. Vidare gick vi till Temple Bar! Jag och Lara hade själv aldrig varit där tidigare, trots att vår förra lägenhet låg ovanför baren (ljudvolymen var på en annan nivå). Där beställde min morbror och kusin varsin Guinness och tjejerna varsin Baby Guinness.


Vi fortsatte mot ner mot Grafton Street, det var dock Easter Sunday här och alla butiker var stängda. I slutet på Grafton hamnar man vid St Stephens Green, en jätte mysig park. Dock började det regna och familjen fick en smak av det Irländska vädret.


Därefter stannade vi för mat på Wagamama, ett jätte gott ramen ställe (mycket bättre än Ramen Bar häää). Innan vi drog hem igen så gick vi förbi Trinity College. Vi tog en promenad runt det vackra campuset och fick se förberedelserna inför Trinity Ball, den största privata festen i hela Europa.



Sedan drog vi hem då jag och Lara hade mycket att förbereda inför halvtidsbedömningen. På kvällen hade jag bokat ett bord på en italiensk restaurang, Toscana. Oerhört god pasta och nice service!


Familjen skulle hålla oss sällskap ända tills onsdagen och vi hann mycket på den korta tiden, så nästa inlägg handlar om vår lilla resa till Cliffs of Moher.







bottom of page