top of page
  • Jelena, Klin. fys.

Klinisk fysiologi - Vecka 2

Ännu en vecka! Här i Dublin!

Har fortsatt köra EKO och har verkligen kommit in i rutinen på Private Mater. Till skillnad från praktikerna i Stockholm, men även arbetsetiken, går mycket på känsla. Det finns ingen riktig ordning till saker, exempelvis lunch. På EKO sidan har de en patient inbokad varje timme från 8.00 till 16.00. Vilket innebär att de ej har någon avsatt tid för lunch/rast och får därför hitta egna luckor. Märker även att jag här få bestämma lite mer angående hur jag vill fördela min tid mellan projektet jag ska skriva samt självaste praktiken. Hade i torsdags möte med min handledare från TU Dublin där vi diskuterade planen för examensarbetet och kom fram till att jag skulle påbörja min datainsamling för projektet. Det jag ska titta på är EKO mätningar före och efter PFO/ASD closure samt eventuella residual shunts. Samma dag fick jag även vara med på en TAVI procedur i labbet. Super intressant att få vara med och se dessa saker, blir även ännu roligare när personalen är så engagerad i mitt lärande på sjukhuset och uppmuntrar mig till att vara delaktig.


Det har annars varit en ganska lugnt vecka där jag främst fokuserat på EKO. Ser verkligen en stor utveckling från förra veckan till denna. Känner att jag det tog några dagar för mig att få tillbaka precisionen och känslan för undersökningen men redan nu kör jag hela undersökningar själv och det känns super braaaa!



bottom of page